- Ontvangen bedankjes 0
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Benzineklep
- WEllenbroek
-
Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
2 jaren 3 maanden geleden #55056
door WEllenbroek
Beantwoord door WEllenbroek in topic Benzineklep
deze optie ga ik nog eens uitproberen, bedankt
Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.
- Jeemig
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 1
2 jaren 2 maanden geleden #55132
door Jeemig
Beantwoord door Jeemig in topic Benzineklep
Ik heb hetzelfde euvel met een Tucson PHEV juli 2022. Deze week tijdens een beurt in Clermont-Ferrand (ik ben geëmigreerd naar Frankrijk en de auto ook) dit gemeld en het zal over twee weken onder garantie worden hersteld. Het juiste onderdeel is in bestelling; reparatie gaat naar verwachting 1 uur duren. Kennelijk toch niet "zomaar een dingetje".
De volgende gebruiker (s) zei dank u: WEllenbroek
- pvkan
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 2
2 jaren 2 maanden geleden #55318
door pvkan
Beantwoord door pvkan in topic Benzineklep
Hier hetzelfde met mijn Tucson PHEV uit 2022.
De benzineklep wil niet meer open met de knop op het dashboard. Ik hoor wel een tikje maar er gebeurt niets.
Echter wil de klep bij mij ook niet open met het kabeltje in de kofferbak (de noodoplossing van Hyundai).
Als ik brandstof wil tanken moet ik dat kabeltje aangetrokken houden en met mijn andere arm de klep handmatig openen.
Op zich logisch, dat kabeltje trekt de vergrendeling in, iets wat de knop op het dashboard ook doet denk ik.
Ik vermoed daarom dat er bij mij iets is met de veer die het klepje naar buiten moet drukken.
Ik ga binnenkort ook even langs de garage.
Peter
De benzineklep wil niet meer open met de knop op het dashboard. Ik hoor wel een tikje maar er gebeurt niets.
Echter wil de klep bij mij ook niet open met het kabeltje in de kofferbak (de noodoplossing van Hyundai).
Als ik brandstof wil tanken moet ik dat kabeltje aangetrokken houden en met mijn andere arm de klep handmatig openen.
Op zich logisch, dat kabeltje trekt de vergrendeling in, iets wat de knop op het dashboard ook doet denk ik.
Ik vermoed daarom dat er bij mij iets is met de veer die het klepje naar buiten moet drukken.
Ik ga binnenkort ook even langs de garage.
Peter
- elkarz
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
2 jaren 2 maanden geleden #55339
door elkarz
question everything
Beantwoord door elkarz in topic Benzineklep
Heb ik ook gehad PHEV 2022 ,
het stiftje blijft steken in het houdertje op de klep.
De klep geopend via de noodoplossing en toen het zaakje het houdertje en het stiftje goed schoongemaakt een een beetje WD40 erop.
Voorlopig doet het het weer.
Als je met 2 personen bent kan ook 1 iemand met zijn handpalm de klep ietsjes naar boven duwen terwijl de ander op de knop drukt, dat werkt ook
het stiftje blijft steken in het houdertje op de klep.
De klep geopend via de noodoplossing en toen het zaakje het houdertje en het stiftje goed schoongemaakt een een beetje WD40 erop.
Voorlopig doet het het weer.
Als je met 2 personen bent kan ook 1 iemand met zijn handpalm de klep ietsjes naar boven duwen terwijl de ander op de knop drukt, dat werkt ook
question everything
- WEllenbroek
-
Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
2 jaren 2 maanden geleden #55347
door WEllenbroek
Beantwoord door WEllenbroek in topic Benzineklep
Herkenbare zaken dus.
Vandaag bij de dealer geweest:
Er schijnt een schrijven te zijn geweest van de importeur over dit herkenbare issue, lijkt (ook) met het weer te maken te hebben.
De oplossing is het licht afvijlen van de stift, dit hebben ze voor mij gedaan en lijkt nu de oplossing.
Ik weet niet of het handig is dit zelf te doen, zou ik zo niet aanraden!
Bedankt voor alle reacties en meedenken.
Vandaag bij de dealer geweest:
Er schijnt een schrijven te zijn geweest van de importeur over dit herkenbare issue, lijkt (ook) met het weer te maken te hebben.
De oplossing is het licht afvijlen van de stift, dit hebben ze voor mij gedaan en lijkt nu de oplossing.
Ik weet niet of het handig is dit zelf te doen, zou ik zo niet aanraden!
Bedankt voor alle reacties en meedenken.